Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Stájer Ősz

Műértő Műértő

Megjelent a Műértő 2021. téli tripla száma

Exportcikkből importáru – a Makarius-mappa a Fővárosi Képtárban / A különbség csupán (a) látszat – Gerhard Richter a Nemzeti Galériában / Megosztott Picasso – eltérő kritika a két Németországban / Cuki, ahogy lázadsz! – fotográfusnők Japánban / Elhárított kudarc – az Art Basel idei kiadásáról / Másvilági sejtetések – spekulatív fordulat a kortárs művészetben / Bűvészmutatvány – kritika a posztkritika korában / Posztbrexit, posztcovid – a Frieze Londonban

Műértő Műértő

Megjelent a Műértő 2018 novemberi lapszáma

Húsfestmények – a Londoni Iskola a Magyar Nemzeti Galériában / Elkésett jószándék – a Museu Nacional pusztulása Rióban / Szigorúan ellenőrzött nyomatok – az ötvenes évek grafikái Miskolcon / Kortárs sztárok és sztárjelöltek – trendelemzés az Artprice-jelentés alapján / Részvétel + hálózat = múzeum? – társadalomkutatás és aktivista művészet / Volksfronten – a Stájer Ősz témája idén: a fasizmus / Teremt, alkot, rohan és közvetít – beszélgetés Maurer Dórával

Műértő Műértő

Megjelent a Műértő novemberi lapszáma

Antropocén – a jövő elkezdődött: Stájer Ősz Grazban / Előkotorni a kartotékot – kiállítás a megfigyelésről / European ray of light – pop art a Ludwig Múzeumban / A nagy nap – új múzeum Los Angelesben: The Broad / Üveggyári capriccio – Design Hét 2015 / Képeskönyv felnőtteknek? – a könyvillusztrációról / Ez nem egy vízipipa – törökkor Kecskeméten

Műértő Műértő

Balos hobbi?

Stájer Ősz, 2012. Az idei rendezvénynek két mottója is van; az egyik Bertolt Brecht íróasztala felett függött dániai emigrációjában: „Az igazság konkrét”; a másik Geert Wilders holland szélsőjobboldali politikus kijelentése: „A művészet baloldali hobbi.” Az első Szent Ágostontól származik (először Hegel idézte, őt pedig Lenin – Brecht tőle vette át), a második eredetét pedig leginkább a Harmadik Birodalom idején kell keresni.